MATEMATİK ÖĞRETMENİ

ÜSKÜDAR, ALTUNİZADE, Türkiye
MATEMATİK ÖĞRETMENİ İLKÖĞRETİM2,3,4,5,6,7 ve 8. SINIF MATEMATİK VE TÜM DERSLERDEN DESTEK LİSE 9,10,11 SINIF MATEMATİK GEOMETRİ

3 Eylül 2012 Pazartesi

NİÇİN MATEMATİKTEN KORKULUR?

     İnsan herzaman ulaşamadığı,başaramadığı,kendisine zor gelen şeylerden,umudunu kıran olaylardan veya hedeflerden korkmuştur.Yoksa başardığımız ,yapabildiğimiz ,ulaştığımız hiçbirşeyden kaybetme korkusu hariç korkmayız.
    Matematik korkusu de böyle bir süreç ve duygu birikimidir.İlkokula başlarız resmi olarak matematik ile ilk tanıştığımız zamanlardır.Korkuyla başlatılan bir tanışma işte bizim o anda matematiğe merhaba dememizi engeller.Burada ilk  kilit nokta ilkokul öğretmenimiz olacaktır.İşte bizim zamanımızdaki çubuklar,fasulye taneleri ilk öğrenme heveslerimizdir.Ben şunu düşünüyorum hemen hemen her çocuk ilkokula başlarken de matematik ile tanışırken de heyecanlıdır.Ne olursa sonraki sınıflarda toplama çıkarma işlemlerini geçip,çarpma ve bölme işlemlerine geldiklerinde telaş başlar.
      Öğretmenlerin öğretme çabasındaki nedeni bilinmez hızları,iyi saydıkları öğrenciler ile sınıfı alıp götürmeleri,öğrenme sıkıntısı çeken çocukları arka sıralara itmeleri,bazen yapamadıkları için onlara kızmaları,anne ve babasların çocuğa öğretme çabaları,(profesyonel bir yardım olmadığı için çoğunlukla öğrencinin kendini kötü hissetmesini,anlamadığı zaman anne veya baba ile yüzgöz olmalarına sebeb olur)öğrencinin diğer arkadaşlarıyla matematiksel olarak karşılaştırılması,problem çözmeye geçildiği zaman öğrenciye dışarıdan gelen seviyesinin üstündeki yardımlar onun işte heyecanla tokalaştığı matematiğe karşı korkular biriktirmesine yol açar.
      Özellikle problem çözmeye başlama aşaması öğrencinin kırılma noktasıdır.Öğrencide hayal etme yeteneği,soyuttan somutu düşünebilme yeteneği bu dönemde tam oturmadığı için anne babanın baskıcı tutumu,hırslı  matematik öğretimi,öğrenci anlayamadığı zaman sinirli tutumları ve diğer arkadaşlarıyla karşılaştırımaları bu kırılma noktasının en büyük kırığıdır.Bu davranışların tam tersi ile sabırlı bir yaklaşımla öğrencinin seviyesini de tutturarak bu işi başarabilirsiniz.En önemlisi ise bir profesyonelden yardım almaktır.
     Öğrencinin matematik problemini çözmesi için önce o problemi algılaması,beyninde hikayeleştirmesi,hayal etmesi gerekir:.Bunun için matematikten önce kitap okumatmak çok önemlidir.Benim öğrencilerimde uyguladığım en önemli yöntem önce kitap okumayı sevdirmektir.Problemi algıladıktan sonra çocuk çözmek için yapması gerekenleri düşünecektir.Problemi çözmek 2.aşama gibi bişeydir yani.
    Matematikten korkutmadan sevdirmek benim öğretmenliğimin ilk prensibi.Önce öğrencinin seviyesini yakalayıp ona seviyesi kadar yük veririm ve onu seviyesine göre yaptığı matematiğe karşı inanılmaz bir motive ile alkışlar altında ayağa kaldırırım.Bu başarmışlık duygusuyla artık seviyesinin üzerine çok rahat çıkılabilir.Gerisi mi meslek sırrı diyelim:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder